אימון למנהלים בכירים - האתגר
(אפריל 2011)

 
אימון למנהלים בכירים היא בדיוק הדוגמא הטובה ליתרונות העצומים באימון אישי. כמו כל מנייה בשוק שעולה ועולה לאורך זמן, תמיד יגיע שלב המימוש. שלב בו המנייה נופלת עקב לחצים למימוש רווחי העבר. והשאלה האם זה רק "מימוש רווחים" או "שינוי מגמה" היא שאלת השאלות. כך גם כל קריירה מצליחה. תמיד ישנו שלב בו גרף העלייה וההצלחה מתיישר קצת או אולי כבר יורד (?). האם זה "מימוש רווחים" שלאחריו תחזור הנסיקה למעלה? או אולי "סוף הדרך" ושינוי המגמה? זה הזמן לעבודת אימון אישי. לנצל את האתנחתא לחיזוק היכולות האישיות, העצמת העוצמות שלנו ומציאת הדרך הנכונה והזמן הנכון לחזור למסלול הצמיחה והעשייה הפורייה. 

אימון אישי עוסק במהותו בהעצמת המתאמן, שאילת שאלות, בדיקת גבולות ומציאת הדרך הנכונה למתאמן לצעוד בה להגשמת מטרותיו. כל מתאמן, הוא בראש ובראשונה אדם, וכל אדם מכיל מכלול עצום של מאוויים, חלומות גלויים וסמויים ומנגד מעצורים מחסומים ולחצים. לכל אדם, חד מטרה ככל שיהיה, יש יותר מתחום אחד בחייו בו לוקח חלק, ומכאן שהוא מתפקד בכמה מישורים השונים אחד מהשני בכללי ההתנהגות, בכוחות היחסיים, באפשרויות ובמגבלות.  לאור זאת כמעט תמיד יגע תהליך האימון בצורה כזו או אחרת בהתאם למגבלות שיציב המתאמן, בכל מרכיבי החיים של המתאמן משום שלא ניתן לאמן אדם לתוצאות בתחום אחד בחייו מבלי לשמור שתחומים אחרים בחייו לא משלמים את מחיר ההצלחה הזו. בסופו של דבר, שם המשחק הוא איזון בחייו של אדם כאשר הצלחה בתחום אחד של החיים תומך ברווחה של תחומים אחרים ובטח לא בא על חשבונם.
בהקשר הזה, אימון לבכירים הוא המורכב ביותר לטעמי.
מנהל, בכיר במידה כזו או אחרת, הוא אדם שהוכיח כבר הצלחות בעבר. אדם בעל קריירה מוכחת. בד"כ המנהל בעל מבנה אישיות ותדמית המונעים ממנו חשיפה מיותרת. מנהל שהצליח, כבר "צרב" במוחו תבנית התנהגותית שקידמה אותו עד היום ובעיניו "הוכיחה" את יעילותה. למוח שלנו קשה מאוד להתמודד עם שינוי ובטח לא עם שינוי דרך חשיבה ששימשה אותנו בהצלחה עד היום. ולכן, אף שאולי תבנית זו אינה מתאימה לו יותר, יהיה קשה מאוד למנהל בכיר כזה אפילו לשקול דרכי פעולה חדשות.
המנהל בכיר למד לשרוד את דרכו כלפי מעלה. לא בטוח כלל כי אי פעם עצר לבחון את דרכו ואת מטרותיו האמיתיות. שבאמת בוערות בו בפנים. הבכיר רץ במעלה הקריירה תמיד קיבל חיזוקים מאחרים, תמיד זכה לכבוד ושבחים שחיזקו אותו ואת הדרך שבחר או למעשה שבחרו עבורו.
בשלב מסוים הבכיר מרגיש לבד. מרגיש אובד עצות. בין שהוא כבר לא מרוצה ובוחן את הכיוון שבחר והקריירה שהתקדם בה, ובין שהתפקיד והבכירות כבר נעשים קשים עבורו. בשלב זה אדם צריך להבין כי יש מקום לאתנחתא. לראשונה בחיים מגיע לך זמן עבור עצמך. אם לא תעבור את השלב הזה נכון, כנראה שמכאן הדרך למשבר וקיפאון היא עניין של זמן בלבד. אי אפשר לרוץ ללא הפסקה, גם אם אתה מרתוניסט מצליח. יש מקום לעצירה, חשיבה וגדילה פנימית לפני שממשיכים הלאה לשיאים גדולים יותר.
מנהל שמבין זאת בזמן, בין שהוא כבר חש בקשיים ובין שהוא מדע לכך שהנסיקה בקריירה היא לא לנצח, יכול בעזרת אימון מתאים, לאסוף את עצמו, לחזק את יכולותיו ועוצמותיו ולבחור נכון יותר את המשך דרכו. זה הזמן לעצירה והשלמת אנרגיות ורכישת כלים חדשים בכל התחומים בחיים, חלקם שהוזנחו לעיתים בריצה המטורפת והיום הופכים למכשול להמשך.
 עבודה עם מאמן אישי תשמש למנהל הבכיר מקום לצמוח בו. מקום ללמוד על כלים חדשים שאולי זנח בעבר. לצבור עוצמות ולהטעין סוללות לקראת המרוץ הבא, במקום לשקוע במערבולת שתיקח אותו מבלי משים למטה.
 

   
            אוקיינוס | קהילת סלוניקי 8, תל אביב 69513 | טלפון: 054-6772777 |                                            קופירייטינג: סיגל דריאל